SENASTE DAGARNA I MILANO!

Hej på er! Hoppas allt är bra med er. Jag är medveten om att jag verkligen har varit kass på att uppdatera här, men det ska det bli ändring på nu! För några dagar sedan åkte ju jag till Milano. Tänkte visa er lite vad jag haft för mig där de senaste dagarna!

Gick upp suuuupertidigt på morgonen och tog planet från Arlanda klockan 6 på morgonen till Köpenhamn med mamma och pappa. Troligtvis enda gången jag varit glad att mellanlanda då jag direkt kunde springa och köpa senaste numret av danska Elle. Omslaget pryddes av Emili Sindlev som jag ÄLSKAR. Tycker hon är så inspirerande och har en sjukt cool stil. Älska även omslaget också!

När vi landat i Milano åkte vi direkt till min systers nya lägenhet där. Jag lämnade mina saker och sedan knallade vi ner till Corso Como som ligger väldigt nära hennes lägenhet. Corso Como är en liten exklusiv galleria med olika designers och där finns också en mysig restaurang.

Hur fin är inte min nya väska från Beck Söndergaard? Tack Molino PR!!

Vi satte oss på restaurangen och beställde in mat. Jag tog en seafood risotto som var SÅ god (trots att den inte ser speciellt vacker ut). Däremot var servicen katastrof. Tog hundra år för allting och dessutom tappade servitören tomatsås över hela min vita sneaker och fick inte ens ett ursäkta eller en servett. Men det var inte hela världen och vi hade en trevlig lunch ändå! Efter lunchen gick vi in i gallerian och plötsligt säger Anna "Alicia kolla där är Lily van der Woodsen!!" och japp det var hon. Så mycket som vi kollat på Gossip girl blev vi heeelt starstruck.

Busco Verticale

Denna byggnad florerade verkligen över hela Instagram för ett tag sedan så det var kul att få se den på riktigt. Så cool! Låg dessutom supernära Annas lägenhet.

@ Dal Bolognese

Eftersom att vi gick upp klockan 4 på morgonen blev det en hyfsat tidig middag på restaurang Dal Bolognese. Om ni åker till Milano måste ni gå hit!! Så himla mysig restaurang.

Vi började med lite förrätter bland annat denna caprese som var 10/10!

Sedan blev vi så himla ivriga när huvudrätten kom så hann knappt fota någonting. Jag och Anna delade på en bolognese (kändes ju som ett måste med tanke på restaurangens namn) och en hummerpasta. Hummerpastan var en av de godaste jag ätit (verkligen WOW) och bolognesen var inte mycket sämre. Som sagt, denna restaurang är ett måste om ni åker hit!

Denimjacka: Zara (liknande HÄR! ) / T-shirt: Victoria Beckham / Jeans: HÄR! / Väska: Slutsåld

Dagen därpå började vi morgonen med frukost på ett ställe som heter Lùbar. Var även där sist vi var i Milano och kände att vi måste gå dit igen. Lùbar är perfekta stället för frukost/brunch. Dom har en uteservering som påminner lite om Apollo i Köpenhamn, men det finns också en inglasad del att sitta i inomhus som är jättemysig.

@ Lùbar

Haha kolla hur snällt min familj sitter och väntar medan jag fotar <3 Men hur fint var inte detta? För att inte tala om hur gott det var. Jag och Anna delade på två avokadotoast och jag tog även en fruktsallad. Så himla gott! Kan även tänka mig att detta ställe är lika bra för lunch. Så fräscht och fint allting!

Efter detta promenerade vi bort till Dumo och Galleria Vittorio Emanuele. Världens finaste galleria där man hittar alla stora designers. Efter det blev det även ett besök på favoritstället Ladurée. Jag och Anna är verkligen suckers för macarons, på riktigt alltså, inte för att dom är fina. Skulle kunna äta hur många som helst. Mina favoriter är vanilj och hallon! Introducerade min pojkvän för macarons när vi var i Paris men han var inte lika stort fan haha.

@ Max Mara

Efter det kollade vi lite i butikerna utanför gallerian. Jag drömde om denna outfit från Max Mara. Har inte kunnat släppa den sedan jag såg den efter deras visning. Älskar monokromt och vill verkligen ha hela outfiten. Så snygg!

Mamma & Annas lägenhet

På kvällen var vi lite trötta efter hela dagen på stan och bestämde oss för att äta hemma hos Anna. Vi plockade ihop lite smårätter att dela på och satte oss ute på Annas balkong. Detta var så himla mysigt. Annas lägenhet är verkligen så fin! I Milano är det lite varmare såhär års så vi kunde utan problem sitta utomhus. Drack även rödvin ännu en gång och måste säga att jag verkligen börjat tycka om det? Inte en dag försent liksom.

Stickad topp: Gina Tricot / Byxor: Vintage / Skor: Balenciaga / Väska: Chanel

På morgonen åt jag och Anna frukost hemma hos henne. Sedan mötte vi upp mamma som bodde på hotellet bredvid för att gå in till stan.

Hur cool är inte denna byggnad?

På lunchen hamnade vi på en restaurang som heter Convivium. Vi visste ingenting om stället men var så hungriga och tog mer eller mindre första bästa. Restaurangen såg inte så mycket ut för ögat men visade sig ha världens godaste tryffelpasta så jag var meeeer än nöjd det måste ni förstå!

På eftermiddagen när vi kom hem till Anna tog vi det lugnt. Vi tog på varsin ansiktsmask och kollade på en serie. På kvällen åt vi på en jättemysig restaurang jag inte minns namnet på, jag tog tyvärr inga bilder heller då jag lämnade kameran hemma! <3

​Dagen därpå gjorde jag och Anna ett litet inköp från Prada-butiken i Galleria Vittorio Emanuele. Den butiken är verkligen HELT fantastisk och värt ett besök för att bara titta. Den butiken är den första Prada-butiken som öppnades och har även ett litet café högst upp.

@ Il Salumaio Di Montenapoleone

På lunchen hade vi bokat bord på det trendiga stället Il Salumaio Di Montenapoleone. Restaurangen ligger lite gömt mitt bland de finaste shoppinggatorna där man sitter i deras mysiga innergård.

Till förrätt delade vi på en burrata som kan ha varit den GODASTE jag någonsin ätit. Nu känns det som att jag sagt det angående allt, men jag menar det. Den var magisk. Sedan kom huvudrätten......

..... som var en riktig besvikelse. (Perfekt att man blivit matkritiker) nej men helt ärligt, den var inget att hänga i julgranen. Varken jag eller mamma var nöjda. Ett dåligt betyg tycker jag är om man kan göra bättre hemma själv. Anna var dock ok nöjd med sin bolognese! Tycker atmosfären och restaurangen i sig var väldigt bra, men pastan var faktiskt lite av en besvikelse. Men vi hade ätit så himla bra luncher innan så det gjorde inte så mycket. Det var ändå trevligt att sitta i oasen och titta på folk.

Tröja: Comme Des Garcons / Jeans: HÄR! / Väska: Chanel / Solglasögon: från en marknad i Milano

SÅ glad att jag fyndade dessa solglasögon på en marknad vi gick förbi. Precis sånna jag letat efter och kostade dessutom endast 10 euro.

Tröja: Pinko / Denimklänning: Weekday / Väska: Balenciaga / Strumpor: Prada / Skor: Zara

Här ser ni även mitt lilla inköp från Prada! Tycker dom är så coola och kommer nog även vara snygga i höst/vinter över strumpbyxor.

Hur fin var inte denna innergård? Hade så gärna velat fota här men det fick man tyvärr inte. Älskar att det finns sånna här fina ställen lite överallt i Milano. Sedan var det iallafall dags att säga hejdå till Anna och åka hem. Hon blir kvar i Milano för att plugga Fashion Business på Marangoni, förstå vilket modeproffs hon kommer bli. Kändes lite sorgligt att åka men vi ses snart igen och det var inte sista gången jag hälsade på. /Alicia